15 jan 2010

DE VLAAMSE PERS: goed bezig of niet?

Onlangs vroeg een collega mij wat ze in mijn omgeving nu eigenlijk vinden van de nieuwe koers van de krant De Morgen.

Goeie vraag.

Iemand die ik interviewde gisteren, verwoorde zijn ontgoocheling zo:

Ik lees geen enkele Vlaamse krant. Niemand beperkt zich nog tot de feiten. Het is altijd of hoera - journalistiek ofwel hebben de artikels een teneur van 'amai, ze zijn er weer een boeltje van aant maken'. Als ik een krant lees ben ik niet op zoek naar een mening. Ik wil gewoon informatie.


Hiernaast kan u stemmen over De Morgen.

Wie een meer uitgebreide mening wil delen, kan reageren op deze post.

4 opmerkingen:

  1. Minder dan vroeger, al is de vraag hoeveel zo'n mening waard is want ik ken De Morgen hoogstens wat, vijf jaar?

    Anyway, minder dus. Geldt ook voor DS trouwens. We hebben dringend een krant nodig die het gewoon aandurft om anders te zijn. Genre NRC of The Guardian of zo. Hopelijk realiseren DM en/of DS zich dat snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop het samen met u.

    Ik heb wel al gemerkt dat je als individuele journalist toch een groot verschil kan maken. Ik zie op de redactie veel collega's die hun eigen idee van goeie journalistiek volgen, los van de cheffen.

    de koen vidal way of things, quoi

    nu wij nog, é

    naar ik hoor hebben ewald, jens en liesbet beslist een eigen medium te beginnen. wij mogen ook meedoen ... haha, kzou het wel zalig vinden, maar tussen droom en daad nietwaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tussen droom en daad staan enkel wat pintjes...

    Ik heb beslist om over te stappen naar ds & m'n abonnement op dm niet te verlengen. 't Is gewoon triestig wat je in pakweg de weekendkrant nog maar terug vindt. Amper nog interessante artikels, veel - al dan niet lifestyle - bullshit (dm wax om maar iets te zeggen), en hun beste schrijvers zijn vervangen door mensen die me amper kunnen boeien (margot, margot...). Al een chance dat de stagiairs en buitenland daar nog goed werk leveren, of het werd écht triestig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Wax was voor mij ook de druppel. Jezus wat een zever.

    BeantwoordenVerwijderen